att plugga när man inte riktigt orkar

Idag är en dag då jag egentligen har jättemycket tid till att plugga. Jag är ensam hemma och böckerna ligger framme och uppslagna och det finns te, chokladmjölk och annat gott att dricka och äta om man skulle behöva. Men det går inte riktigt bra idag. Jag vet inte varför men jag hittar andra saker att göra hela tiden. Bland annat har jag kollat facebook säkert femtio gånger snart. Jag har gått runt bloggarna jag läser flera varv om och om igen men det är ingen som hinner uppdatera under tiden. Jag kollar mailen. Sen har jag hittat andra saker som är roligare och uppenbarligen viktigare än min kommande tenta nästa vecka. 
Lite lite lite har jag fått gjort, men långt ifrån så mycket som jag verkligen behöver. Jag blir lite smått irriterad på mig själv.
Men det som är bra är ju att klockan bara är 12.46 så det är bara att dra sig iväg från datan och sätta sig vid böckerna nu.
NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0