städa och tvätta, tvätta och städa

Startade morgonen med att städa ur lägenheten. Julen är no bortstädad och det känns ganska skönt att få fram sina vanliga lampor i fönstren igen och slänga ut den stackars julstjärnan som stod och vissnade i krukan. Idag har det dock snöat så det är lite vitt ute för ovanlighetens skull här i Skåne.
Tänkte jag skulle duscha och göra mig i ordning lite nu sen ska jag tvätta. Fredrik tvättade förra veckan då jag var i skolan och idag behöver han plugga jättemycket så jag erbjöd mig att jag kunde fixa det mesta av tvätten. Så idag är jag verkligen en hemmafru. Tvättar, städar, lagar mat och kanske att jag bakar lite bröd också senare under eftermiddagen.
Jag är lite rastlös nu innan min nya kurs börjar. Och sen kommer jag väl ångra det bittert när denna kursen väl dra igång. Mina böcker har jag fortfarande inte fått och den har numera utgått ur sortimentet och en ny upplaga ha kommit. Jag har haft så mycket problem med dessa böcker och jag hoppas att kursen sen kommer gå ganska smärtfritt eller är detta bara lugnet före stormen. Troligen det sistnämnda men man ska ju inte måla fan på väggen innan man ens har satt igång med den. Positiva tankar nu!


Kommentarer
Postat av: syster

Vad duktig du är tuttis :). Det kommer gå bra med kursen ska du se. Ska du vara bagarbetta idag? BAGARBETTAS BULLAR DE SMAKAR JU SÅÅ BRA!!

2010-01-18 @ 13:42:24
Postat av: emelie

Inledde du inte dagen med att suga kuk och behaga din man också då? Eller är du inte lika bra som Anna Anka?

2010-01-18 @ 15:05:59
URL: http://empo.blogg.se/
Postat av: syster

hahahaha emelie du är rolig!!. jag mår bättre idag frida, det enda som är bra att man är sjuk är att man går ner i vikt:). hur blev bröden?

2010-01-18 @ 21:07:09
Postat av: syster

hahahaha emelie du är rolig!!. jag mår bättre idag frida, det enda som är bra att man är sjuk är att man går ner i vikt:). hur blev bröden?

2010-01-18 @ 21:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0