morgon den 1:a december

Känner mig lite frusen idag. Sitter i soffan och dricker varm choklad och ska snart göra mig i ordning lite och sen ska jag baka saffransskorpor eller saffransbiscotti eller vad man nu vill kalla dom och lyssna på julmusik.
Det känns som att jag redan har tagit jullov men det är ju alldeles för tidigt för det så jag måste även plugga en del idag.
Idag ställde jag klockan på 06.00 för att se om jag var pigg och kände för att gå på träningen vid 06.30. Jag bara blundade lite och sen när jag kollade på klockan var hon helt plötsligt 06.33. Jag blev helt förvånad för jag trodde jag bara blundat någon minut och då hade ju träningen redan börjat. Så jag ställde klockan på nytt så jag kunde kolla på första avsnittet av adventskalendern. Ingen är ju så bra som de var förr. Men det känns ändå som att det kanske kan bli lite bättre än några år tillbaka.
Vi pratade om det igår i skolan. Varför de har gjort så otroligt barnsliga och konstiga julkalendrar. Det hade ju varit bättre om de gjorde en julkalender som hela familjen kunde titta på.
Men efter första avsnittet så känns ändå denna inte helt hopplös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0