köp inte godis på fastande mage

Nar jag kom hem från skolan idag så var jag hungrig som en varg. Jag mötte Fredrik och vi gick till banken och sen skulle vi handla. När jag är hungrig så blir jag helt galet sugen på godis och jag berättade för Fredrik att jag minsann skulle unna mig lösgodis idag. Sen när vi hade handlat färdigt så satte jag fart mot lösgodishyllorna och började fylla en påse. När jag hade kommit en bra bit så tyckte jag att jag hade snålat lite med mängden och började fylla på mer jag gick lös som bara den bland godiset och det slutade med att jag köpte godis för ungefär 50 kr. Det är ju inte klokt. Sen när jag såg det så fick jag sådan ångest att jag ni knappt kan äta något av det.
Så vad kan vi dra för lärdom av det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0