en trevlig lång natt

Igår var jag och Fredrik på lite utflyttningsfest i Landskrona hos hans syster och man. Det var jättetrevligt. Vi kom dit vid halv sju och först satt vi i köket lite jag, Jenny och Fredrik och pratade och drack vin. Lite senare kom lite fler folk och festen började ta form.

Jag och Fredrik hade tänkt att vi skulle åka hem vid sista tåget som vi trodde gick vid kvart i ett och vid tolv var partyt i full gång så vi struntade i tåget och tänkte att vi ta första tåget hem på morgonen.
Sen blev det massa prat och musiklyssnande med trevligt sällskap. Folk började droppa av framåt tre tiden och vid fyra (egentligen fem då innan man hade ställt om klocka) så fick vi och la oss. Det blev inte mycket sömn för vid halv sex gick jag och Fredrik upp och traskade ut i mörkret iväg till buss och tåg för att ta oss tillbaka till Malmö.

Va hemma vid sju och duschade (hur jag nu orkade det) gjorde i ording två mackor och la mig i sängen framåt halv åtta och kollade på Vänner och åt de godaste mackorna på länge. Jag var så hungrig och det satt som en smäck. Sen somnade jag rätt gott.

Idag har jag inte gjort mycket alls. Åt frukost, vilade och sov en stund, sjöng julsånger, varit på Netto och nu har vi precis ätit en kebabtalrik. Så gott! Nu blir det eventuell lite plugg. Det var ju därför vi åkte hem så tidigt på morgonen. Ingen av oss har gjort något av det vi skulle. Men några uppgifter ska jag nog klara av att göra.
Annars blir det en lugn tv-kväll och i morgon blir det Småland. Men innan dess borde jag gå till gymmet. Få se hur det blir med den saken. Men förhoppningsvis har man mer energi i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0