mina biverkningar av vaccinet.

Ingen uppdatering igår av den anledningen att jag låt helt utslagen efter svinvaccinet.
I tisdags kände jag knappt någonting, lite öm i armen. Vaknade till vid tvåtiden på natten och hade rätt bra ont i armen. Sen på morgonen gjorde det jätteont. Jag kunde typ inte riktigt röra mig för det gjorde ont bara jag rörde på mig. Kände mig öm i hela kroppen så det blev att stanna inne hela dagen. Fredrik mådde inte heller bra. Framåt elva-tolv tiden började influensasymtomen smyga sig på. Och jag säger ju det att jag är hellre sjuk en dag än att ligga i två veckor i svininfluensan sen. Det vore ju inte så trevligt. För efter bara en dag så kände jag mig trött på eländet.
Ja jag mådde inte så bra igår. Inte Fredrik heller så det var ju ingen som kunde ta hand om mig direkt.
Vid halvsju stapplade vi iväg till Apoteket och köpte alvedon och lite godis. Jag slängen bara på mig ytterkläderna och en mössa så jag kände mig inte så tjusig direkt. Och hon i kassan på Apoteket va så himla trevlig och gullig och jag vågade knappt titta på henne för jag kände mig som ett vrak i jämförelse. Haha.
Ja sen blev det lite bättre med Alvedon.
Nu idag mår jag bra, ingen feber och så utan bara ont i armen men annars mår jag bra. Ska nog iväg till gymmet och gå lite på löpbandet om en stund och sen blir det nog ganska lugnt resten av dagen. Lika bra att inte ta ut sig alltför mycket nu när man låg utslagen igår. Ska hämta min nya bok också till den nya kursen. Blir spännande och se vad det är för något. Hoppas den är lättläst och intressant.
Funderar fortfarande på om jag ska åka hem i helgen. Det vore faktiskt rätt mysigt.


Kommentarer
Postat av: josse

jag kan säga av erfarenhet att det bannemig inte är roligt med svininfluensan. önskar att jag hade hunnit ta vaccinet innan den "dök på" mig ;)

2009-11-12 @ 16:59:56
Postat av: josse

ja, det verkar inte bättre :) börjar bli lite bättre nu. men det går upp och ner. slipper nog sjukhuset iallafall. men va glad att du slipper det, känner mig sjukare än någonsinn! kram

2009-11-12 @ 22:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0