detta med vaccination, ja, nej, kanske, vet inte?

Godmorgon.
Tisdag idag, ledig och sitter och kollar på Efter Tio. De ska prata om svininfluensan, om man ska vaccinera sig eller inte, vad som kan hända om man inte gör det, hur sjuk bli man, blir man sjuk, vad finns det för biverkningar. Jag är verkligen kluven i denna frågan.
Jag kan inte bestämma mig.
Det jag känner är att det har kommit ut så snabbt, det känns som att de bara slängt ihop vaccinet och man vet inte riktigt vad det är. Det känns ju inte som att det har hunnit blivit testat så många gånger som vanliga vaccin och mediciner blir. Det känns som det bara är ett hopkok som de fick slänge ihop snabbt som bara den.

Å andra sidan känner jag också att skulle det vara skadligt skulle de då rekommendera hela Europa att vaccinera sig? Det vore ju helt galet om det var så att det vore skadligt för människor men att de fortsätter att rekommendera folk att ta det.

Jag vet verkligen inte vad man ska göra. Jag är väldigt kluven i denna fråga. Jag hade nästan bestämt mig för att ta den när jag fick detta erbjudande på posten men nu när det är dags känns det verkligen inte alls lika hundra som då. Jag är lite nervös och rädd för vad det är för biverkningar som kommer upp. Kanske inte direkt men kanske längre fram. Ja jag vet inte riktigt. Jag måste snart bestämma mig. Och kan jag inte bestämma mig idag kan man ju alltid ta den senare i veckan för de har ju öppet fler dagar och det gick bra att komma dit en annan dag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0