oväntat besök

När jag skrev förra inlägget så ringde telefonen. Ungefär det här hände då. Vet inte om det blir lika roligt i text men jag ska försöka beskriva så noga som möjligt.

Telefonen ringer och jag går ut till köket och svarar. Det är farmor som ringer. Och så pratar vi och så händer följande.
Farmor frågar hur jag mår. Jag står i köket och ut från tvättstugan så kommer en liten svart hund trippande. Jag står och glor. Fånstirrar snarare. Vet inte riktigt vad som händer. Försöker lokalisera. Har fortfarande inte svarat farmor på frågan. Undrar vems hunden är. Farmor frågar lite oroligt Hallå?. Jag svarar lite nervöst att ja det är bra men det gick precis förbi en svart hund här. En hund som inte är vår. Nu tror nu min farmor att jag har blivit snurrig eller är riktigt på snusen haha. Jag funderar på var han kom in. Ifall det var öppet någonstans. Sen följer jag efter hunden ut i vardagsrummet och då kommer jag på att det kan vara grannens hund. Så jag kallar honom vid hans namn och då reagera han och då kopplar det att det är grannens hund. Och på altanen sen så sitter grannen och prata med pappa. Ja det var mycket där ett tag.

Sen kunde jag återgå till samtalet med farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0