en söt dröm

Jag vaknade för ca 15 minuter sedan och jag måste bara berätta om min en dröm som jag hade. Den var så fin.
Jag drömde att jag var inne på MQ och kollade runt, hittade ingenting först men sedan upptäckte vi att högt uppe på en hylla fanns det helt underbart fina små resväskor. Sådana gammeldags som man knäpper med remmar och som man bär på. De var rutiga i färger som rosa och rött. Vi stod där och tittade och tittade och funderade på ifall man kunde köpa dem eller om de bara var för prydnad. Och sedan så kom en som arbetar där fram och tar med oss till mittan av affären. Där låser hon upp en lucka i golvet och upp kommer en byrå som se precis ut som den i Pippi Långstrumps hus Villavillerkulla. Den som Tommy och Annika får öppna och så kommer det diverse överraskningar fram.
Det var så fint där på MQ, när det gula byrån kom upp ur golvet och vi fick öppna luckorna för att se vad som fanns där inne. Och det var precis som Pippis, det flög upp saker när vi öppnade dörrarna och låg fina saker i lådorna. Det var som ett litet kalas. Och jag blev så glad att jag började gråta för allt var så fint.
Det var minsann en härlig dröm.

Jag försökte hitta ett klipp på detta, men hittade inget när de öppnar byrån. Men håll till godo. Här kommer klippet från godisaffären. Och den som inte blir sugen på godis när man tittar på detta är bra duktig.
Och en annan grej. Allt ser så gammaldags och fint ut i den affären. Det är något visst med godisaffärer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0