studiedag?

Idag gick jag upp runt tjugo över sex. Stapplade upp efter en natt med orolig sömn. Vaknat ett par gånger, varannan timme och lite mer. Jag beklagade mig, kände mig trött och gladdes över att det bara är en lektion idag, men fy så skönt det hade varit att sova vidare.
Pratade med syster som gick upp om att det skulle varit sovmorgon idag, men deras hade blivit flyttad. Kollade i mina papper och såg att det faktiskt var studiedag idag, men vi brukar ju ha samma dagar som gymnasiet med tanke på att vi ha samma lärare. Så jag visste inte hur jag skulle göra. Men tänkte att vi ha säkert lektion. Så jag åker ner och tänker att det var ganska få bilar för att vara måndagmorgon på parkeringen. Men det kanske är många som tro vi ha studiedag idag, många som gör det misstaget. Kommer in och möts av att det står STUDIEDAG! på anslagstavlan. Känner mig förvirrad, tittar mig omkring, går några steg upp i trappan och ser att det är nedsläckt på övervåningen. Så det var bara att gå tillbaka till bilen och åka hem. Så nu sitter jag och ha börjat plugga på engelska i stället. Ja det var ju verkligen bittert. Jag blev lite ledsen och lite sur först, men man måste se det positivt nu. För nu har jag ju mycket tid till att bli klar med att skolarbete. Fy så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0