sömnsvårigheter av hög grad

Goddag.
Min natt var sannerligen inte till belåtenhet. Har knappt sovit någonting. Helt sjukt. Jag var helt klarvakan. Jag som bruka kunna somna varsomhelst närsomhelst. I princip. Jag brukar inte har svårt för att sova men idag hade John Blund tydligen glömt bort mig totalt så där fick jag ligga i sängen och lägga Spindelharpen, kolla på SATC och vrida mig av och an. Men men.
Idag började svenska b. Det känns nervöst. Idag hade vi bara introduktion så vi slapp den långa lektionen på tre timmar och slutade efter en timme, en väldigt skönt start på den kursen.
Men först nu ska jag vila lite.


Kommentarer
Postat av: michaela

I en sal på lasarettet

där de vita sängar står

låg en liten bröstsjuk flicka

blek och tärd med lockigt hår.

2.

Allas hjärtan vann den lilla

där hon låg så mild och god.

Bar sin smärta utan klagan

med ett barnsligt tålamod.

3.

Så en dag hon frågar läkarn,

som vid hennes sida stod:

Får jag komma hem till påsken

till min egen lilla mor?

4.

Läkarn svarar då den lilla:

Nej mitt barn, det får du ej,

men till pingsten kan det hända

du får komma hem till mor.

5.

Pingsten kom med gröna björkar

blomsterklädd står mark och äng,

men den lilla sjuka flickan

låg där ständigt i sin säng.

6.

Så på nytt hon frågar läkarn

som vid hennes sida står:

Får jag komma hem till hösten

till min egen lilla mor?

7.

Läkarn svarar ej den lilla,

men strök sakta hennes hår,

och med tårar i sitt öga

vänder han sig om och går.

8.

Nu hon slumrar uti mullen

slumrar sött i snövit skrud.

Från sin tåligt burna längtan

har hon farit upp till Gud.



Visst sjöng vi den här när vi var små? och du tyckte alltid den var så sorglig? hittade den hos schulman och kom att tänka på det. puss

2009-03-31 @ 13:41:31
Postat av: frida

jo den sjöng vi :).

jag kan fortfarande börja gråta när jag hör den låten. så sorglig.

Puss

2009-03-31 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0