hallon och blåbär

Nu har jag gjort mig i ordning och snart ska jag åka på lite 80-års kalas. Min mormor fyller år i morgon så idag ska det vara lite släktkalas med mat och tårtor och presenter till henne. Jag och Malin har köpt en stor kruka med massa blommor och grejer i. Det var fint. Sen ska hon få lite annat också från familj och släkt.
Igår var jag nere hos Fredrik. Åt kycklingspett, bakade hallon och blåbärs paj och kollade på Robinsson. Det var mysigt och idag vaknade jag av att kyrklockan klingade för fullt. Förvirrad och snurrig fick jag lokalisera vad det var för dag, vad jag skulle göra och vad klockan var. Det var snurrigt ett tag men det klarnade upp rätt snabbt. Toast till frukost och sen bar det iväg hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0