Malmö

Godmorgon!
Sitter i soffan i min och Fredriks "egna" lägenhet. Igår gick flyttlasset till Malmö. Gick upp strax innan halv sex på morgonen och kände mig trött efter en natt men inte så mycket sömn. Sen vid halvsju tiden så bar det iväg. Hela familjen plus Fredrik.

Lägenheten var fin men kanske inte riktigt så som jag först trodde, men när man nu fått upp lite av sina egna saker och köpt lite blommor och städat upp lite så känns det redan mycket bättre. Igår gjorde vi jättemycket och det är inte mycket kvar som ska packas upp. När vi är klara sen ska jag visa er hur det ser ut här.

Vi var även och handlade lite igår innan familjen åkte hem, och kollade runt lite i kvarteren. Sen gick vi och åt kinamat till lunch. Det var gott och mycket trevligt!

När det sedan blev dags för mamma, pappa och Malin att åka så började jag gråta. Det kändes mycket mer denna gången. Det gjorde lite ont i hjärtat men det kommer nog att bli bra hoppas jag.

Området som vi bor i och läget är verkligen kanon. Vi har Värnhemstorget precis bakom knuten med ett stort köpcenter och med Hemköp öppen mellan 7-23, sen finns Netto i närheten och en hel del restauranger och andra småaffärer, frisörer och andra saker. En park och lite så. Igår när jag och Fredrik var ute och handlade på kvällen en gång till så kändes det lite som Söder i Stockholm. Så man kanske kan säga att det är Malmös svar på Söder. Fast detta känns ändå lite mysigare och mycket trevligare. Människorna är så trevliga här. Det kommer nog bli bra!

Dagen kommer bestå av mer pyssel och fix till lägenheten och sen kommer kanske en av Fredriks vänner på lite fika och på kvällen blir det mys. Kommer säkert finnas att göra under dagen. Ska även hitta en frisör som jag kan klippa mig hos.
Klockan är inte mer än åtta men igår gick vi och la oss strax efter tio, vi va helt slut efter dagen, och jag somnade nog rätt snabbt. Fredrik ligger fortfarande och sover men det gör ingenting för nu har vi två rum och kök.

Kommentarer
Postat av: Emelie

"Fredrik ligger fortfarande och sover men det gör ingenting för nu har vi två rum och kök." Hahaha. Det var det gulligaste! Hah.. "Det gör ingenting för nu har vi två rum och kök". Det lät roligt och mysigt på samma gång!=)

2009-08-23 @ 10:13:17
URL: http://empo.blogg.se/
Postat av: michaela

åh vad bra det låter! är det köpcentrat "entré" ni har bakom er? puss

2009-08-23 @ 12:18:12
Postat av: Syster

Jag hålller med emelie vad hon tyckte om det sista:). Haha jag var tvungen att läsa två gånger för att se om jag läste rätt. Bra att det börja kännas hemtrevligt:)

2009-08-23 @ 13:15:10
Postat av: svar

michan - ja precis, det köpcentret är det. då vet du va det ligger antar jag :). då vet du ju lite ungefär var jag bor. ett hur där i närheten.

var du på malmöfestivalen? puss

2009-08-23 @ 20:15:14
Postat av: svar

michan - ja precis, det är det köpcentrat. då vet du var det ligger :)?. så då vet du ju lite på ett ungefär var jag bor. i ett hur där i närheten är det.

var du nere på malmöfestivalen? hur ahr du det i karlskrona?

puss

2009-08-23 @ 20:17:44
Postat av: michan

ja vi var där med skolan och kollade in spektaklet till köpcenter ur arkitektonisk synvinkel. men det är ju ett bra läga att bo i kan jag tänka mig. nej jag var inte på malmöfestivalen, kände att det skulle bli för dyrt. men nästa år kanske :) när börjar skolan? puss

2009-08-24 @ 11:56:46
Postat av: frida

skolan börjar nästa veckan. så jag har lite tid att lära känna stan lite innan det dra igång. när börjar din skola? hur har du det? puss

2009-08-24 @ 19:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0