idag såg jag en orm för första gången

Har precis varit ute på en promenad med syster. På promenaden ser vi en orm slinga över vägen. Det är första gången jag ser en orm i natuder. Första gången för båda två var det tydligen så båda ställer sig helt förstenade och skriker lite som småflickor men sen, eftersom jag är storasyster måste jag ju ta första stegen så jag ta sats och springer iväg och efter kommer Malin. Sen kan vi ju inte riktigt glömma det på en stund så vi kollar noga efter ringlande små ormar. Det var nog en kopparorm vi såg för det var en rödbrun aktig sak.
Och kopparormar är väl inte ens riktiga ormar? Eller är de det? En blandning mellan en orm och en mask. Fast den är var en stor en. Fy!

Kommentarer
Postat av: emelie

Fast kopparorm är ju inte orm egentligen utan ödla. Så ni var utom fara! Skönt det!=) puss

2009-04-11 @ 21:10:45
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0