hjälp!

Vaknade för en timme sedan. Det verkar omöjligt att sova för nu har jag börjat orora mig lite, eller ganska mycket inför det kommande valet jag måste göra. Snart.
Och jag blir inte riktigt klok. Hjälpt mig nu för jag har något som bekymmrar mig lite.

Säg att jag söker till fastighetsmäklare i malmö, borås och gävle. Och så hamnar jag på reserv på alla tre. Men jag har dessutom sökt till exempel lärare och kommer in på det. Står jag då fortfarande kvar på min reservplats då eller stryks allting.

Säg att jag väljer följande:

1, fastighetsmäklare
2, fastighetsmäklare
3, fastighetsmäklare
4, lärare

Om jag då kommer in på lärare stryks allting annat eftersom jag redan kommit in på ett då. Eller står fortfarande reservplatserna kvar så man kan välja dem.

Detta gör mig väldigt förvirrad och gör att jag inte kan sova. För om inte reservplatsen står kvar vågar man ju inte välja något annat med risk för att det stryks.

Hur ligger det till? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: emelie

Mejla eller ring högskoleverket! Jag tror att det är så att när du väl har tackat ja så stryks reservplatserna men jag är inte säker! puss

2009-04-09 @ 08:31:58
URL: http://empo.blogg.se/
Postat av: michaela

ja du stryks från alla alternativ förutom det du tackat ja till, oavsett rangordning.

2009-04-09 @ 18:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0