madarin/apelsin

Goddag. Har ganska nyssens kommit hem från skolan. Det var engelska och ett psykologiprov som stod på schemat. Kan inte riktigt säga hur det gick. Godkänd borde jag vara i allfall.
Sen var jag och handlade en sväng. Köpte lite mat och te. Jag har fått te sjukan igen. I Stockholm hade jag många olika tesorter i skafferiet men nu hemma har jag fått nöja mig med två. Dock under den senaste veckan har tre nya sorter gjort sin entre. Idag var det skogsbär och mandarin/apelsin (vilket är ett grönt te). Har lite svårt för gröna te men såg det först nu när det inte blev någon vidare färg på det. Det sistnämnda ska jag snart börja sippra på nu och smakar gott. Mandarin är en av de godaste frukterna jag vet. Det och melon.
Annars står det inte så mycket olika saker på schemat idag. Ska börja räkna matten nu.
I morgon ska jag fika med Josse på eftermiddag. Det ska bli väldigt mysigt. Jag hoppas på massa mysiga höstfikor tillsammans.
Det var så mysigt när man gick i skolan. Säg mellan 3-5 gånger i veckan så stannade vi på Pelikanen och fikade. Satt timmar och pratade och tjuvlyssnade och våndades över att man var tvungen att plugga när man kom hem. Löste världsproblem utan dess like skulle man kunna säga. 
Nää.. matte var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0