27 och 28 september, fast för två år sedan.

Jag borde sova lite. I natt vankas det nämnligen nattfika. Det sista nattfikat nu innan Sofie flyttar till Stockholm. Det känns kul men vemodigt. Lite sorgligt nästan. Från början var det vi tre som satt där på vårkanten och drack kaffe, rökte och pratade. Under våren och sommaren har det ibland varit väl valda personer som har fått sitta med på nattkaffet men i grund och botten har det alltid varit vi tre. Så idag är det dags igen. Vi tre ska inta balkongen själva och sitta där och dricka kaffe och prata och njuta och sörja lite också. Vilka samtal det har varit under dessa kvällar. Sjukt roliga och ibland väldigt känslofyllda. Så nu ska jag lägga mig och vila lite sen ska vi bege oss till jobbet och hämta Sune. Efter det blir det raka vägen till smultronvägen och balkongen.
Nattkaffe = K Ä R L E K !

2006-09-27 @ 22:45:20

.........................................................................................................................................................................


Siter och funderar på att gå upp snart. Det känns bara så trist att göra sig i ordning någonting när det ändå kommer att förstöras med tanke på vädret det verkar vara utomhus. Jag måste dock ner på stan. Ska gå ett ärende sen ska jag träffa älskade Maria också. Fika. Det blir mysigt.
Igår var det sisa nattfikat. Lite vemodigt och sorgligt när man tänker på det på det sättet. Sjuk så mycket som det har pratats om och skrattats åt. Så mycket skratt som det har klingat ut från den balkongen när man har suttit så länge att det har börjat ljusna få mig att le bara jag tänker på det. Det är ren kärlek. Det är det.

låt just nu: To Sheila - The Smashing Pumpkins

2006-09-28 @ 12:37:44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0