text

Söndag. Dagen kunde ha varit bättre. Jag har mestadels av tiden suttit med diverse olika skolarbeten under dagen men det känns ändå som om ingenting har stannat kvar. Känner mig trött och omotiverad just nu. Det är första advent. Jag borde vara glad. Julen är min favorit. Julen är det jag längtar till året runt. Jag borde känna något. Idag gör jag inte det. Idag tänker jag bara på annat. Jag har i allfall druckit lite glögg. Jag gillar inte glögg något vidare. Kanske alkoholfri. Men denna va lite stark. Jag gillar russin och mandel men jag försöker lära mig dricka glögg också.
Jag har inte varit ute sedan i fredags och då var jag bara ute på en promenad i regnet som gav mig en förkylning. Det jag gjorde ute igår var att köra bil. Idag har jag inte satt snoken utanför dörren. Jag är blek och och ful i håret. Jag har inte sminkat mig sedan i fredags. Jag känner mig stor och tung och äcklig. Jag försöker att inte bry mig. Ta på mig stora tröjor och klänningar som sitter löst för att slippa tänka på det. Tänker på det ändå. Försöker göra det mysigt med te och tända ljus. Det fungerar inte med samma effekt när taklampan är tänd. I morgon måste jag börja tänka på annat.
Göra något åt "det" som gör att jag känner mig tung och äcklig. Jag tänker på det varje dag. Men jag gör ändå ingenting. Jag är lat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0