ordspråk och fraser

Har varit och ätit med syster. Mysigt. Nu sitter hon i mitt rum vid datorn och jag i köket med min dator. Det är skoarbete för båda som gäller. Jag håller på med mina svenska uppgifter, men nu är det svenska ordspråk och fraser som det är massa uggifter om och ordspråk tycker jag är roligt.
Nu regnar det ute. Jag som tänkte gå ut på en promenad. Jag har skjutit upp det hela dagen men det kanske slutar regnar sinom tid.
Tänkte jag skulle göra mig en kopp te nu och fortsätta med mina ord och fraser. Sen blir det lite svenska ord också som jag har prov på i morgon. Det ska bli intressant och se hur det går.
Fint med studiedag i allfall. Det är skönt att vara ledig. Eller måste ju plugga en massa men man kan göra det hemma och det är skönt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till på provet idag!=)

2008-11-20 @ 08:49:51
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0