dikter

Svenska uppgifterna jag håller på med handlar om dikter. Det är så svårt. Man ska finna dess betydelse och analyser hit och dit och jag har svårt att förstå allt. Jag är inte så bra på dikter. Läser inte dikter så ofta. Tycker det kan vara vacker ibland och så men inte köper jag en diktbok och läser igenom. Det kanske jag gör någon gång men det har jag inte gjort än i allfall. Nu ska jag dessutom skriva dikter. Två stycken ska jag skriva. En som ska heta Min bästa stund. Det är redan bestämt, alla ska skriva en sådan dikt och sen en dikt som jag antar få handla om vad som helst. Åh det är så svårt.
Jag har skrivit en dikt en gång som jag kommer ihåg. Den skrev jag den 26 september 2000. Dagen då min farfar gick bort. Men det är nog den enda. Kommer fortfarande ihåg den i huvudet men jag tänker inte skriva ner den för er.
Hur som, jag har lite problem med dessa uppgifter, jag hoppas bara det är dessa första uppgifterna som handlar om dikter för annars kommer jag att få problem.

Kommentarer
Postat av: emelie

du som är så bra på att skriva kryptiska saker! du kommer lyckas galant med diktskrivandet tror jag!=) puss

2008-11-06 @ 14:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0