från Söder till Sumpan

Nu har jag flyttat. Numera är jag inte längre bosatt på 15:e våningen i Skrapan utan på 10:e våningen i Sundbyberg. Jag har bytt ut utsikten mot Globen till utsikt mot hela Solvalla. 
Det bestämdes att det skulle bli flytt på igår i stället för på lördag, dels på grund av att det är Stockholm Marathon och sen dels på grund av att det kan vara skönt att ha det gjort helt enkelt. Sagt och gjort. 
Igår vid sex-tiden kom mamma och pappa i en större bil, typ en skåpbil från TN-Bygg och hämta mina möbler och grejer som skulle hem till Småland igen. Allt som allt tog det väl runt en timme att bli klara med allt.
Sen åkte mamma och pappa hem igen, jag och Fredrik åkte hem till honom med två fullpackade resväskor och tre kassar och Sune åkte till Simon för lite förfest. Jag blev lite ledsen över flytten faktiskt. Jag började nästan gråta några gånger. Men så är det.
Vid halv tio åkte Fredrik till jobbet och jag och Steffe satt och pratade och försökte fixa trådlöst internet på min dator, det fungerade inte. Vi förstod inte vad felet var det gick inte att skapa en anslutning, eller hitta en anslutning eller någonting sådant. Jag vet inte så mycket om datorer men det verkar ju vara något lut med det där.
Så i och med att jag inte stå ut utan internet i över en månad, visserligen har ju Fredrik och Steffe det på sina datorer men ändå det är inte samma sak, jag vill ju kunna sitta vid min och fixa och sånt, så ska jag och Fredrik idag åka till någon affär och köpa mig en liten sladd som jag hoppas kommer kunan hjälpa mig att fixa internet.
Tänk om inte det fungera då? Vad gör jag då? Det måste väl gå? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: emelie

men alltså.. hade du trådlöst där du bodde innan? har din dator inbyggt nätverkskort? internet du kopplar upp dig till, har det en router? de här sakerna skulle kunna påverka att det inte funkar tror jag. men som sagt, det är bara vad jag tror. egentligen har jag inte en enda jävla aning.. puss

2008-05-30 @ 13:01:39
URL: http://empo.blogg.se/
Postat av: emelie igen

du. när kommer du hem till värnamo nästa gång? jag måste komma hem då i alla fall så att vi kan ses. ska du hem vid studenten eller något? nationaldagen?



den här flytten du har genomfört nu tror jag kommer bli jättebra! var inte ledsen. det är klart det är lite sentimentalt men du vet, det är bättre att bo med fredrik. han ger dig förhoppningsvis den uppskattning och så du ska ha. istället för att ha det lite halvdant sådär med mr.S.



love you. det var längesen jag sa! men det gör jag. du är en världsfin vän.



puss

2008-05-30 @ 13:03:33
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0