time is, monday 10.45

Måndag förmiddag. Sitter på jobbet. Har gjort det jag ska och väntar nu mest bara på att lunchen ska infinna sig. Sen hoppas jag tiden går fort så att jag kan få åka hem. Idag känns som en rätt seg vecka. Vet inte riktigt varför det känns så man så är det. Egentligen vill jag vara ledig på fredag. Jag ska hem över helgen och det hade varit underbart att få vara ledig på fredag och åka hem redan på torsdag kväll i stället. Men det blir nog inte så. Lite sent att komma med det nu och dessutom förlorar jag ganska mycketn pengar genom att vara ledig en dag. Jag behöver alla pengar jag kan få se det blir att jobba på fredag och sluta någon timme tidigare i stället.

Idag är det fint väder men skenet bedrog mig idag på morgonen. Trodde det var varmt så jag tog inte på mig lika mycket kläder.  Det var jättekallt ute. Blåste kalla vindar och jag hörde att det kanske bara ska bli runt 10 grader idag. Det låter ju galet efter den här underbara helgen. Solen skiner nu men det ser ändå ut som det blåser en del på flaggan utanför.

Jag har börjat läsa en deckare i stället för chicklit nu. Börjar bli rätt trött på den sortens böcker. Alla handlar ju om samma sak i princip. Visst det är lättläst och lättsmält men nu ska jag minsann ge något annat en chans. Den ajg läser nu är Flickan under gatan. Den har fått bra krititk av folk som kan så jag hoppas den är bra.

Kommentarer
Postat av: emelie

nej då läser du inte rätt chicklitt alltså. för det är ju det bästa som finns! hah. fast jag kan erkänna att ett avbrott med en annan bok då och då är rätt skön omväxling faktiskt.. när jag läste litteratur var det perfekt för då läste jag så många svåra böcker så chicklitt var som att komma till himmelriket. det kan du testa nästa gång du är trött på genren! puss

2008-05-12 @ 12:03:52
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: emelie

ja men då får du helt enkelt vara ifrån böckerna ett tag nu då så att du hinner börja längta efter dem igen!=)

2008-05-12 @ 14:24:21
URL: http://empo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0