sjöpromenad i solsken

Igår efter jobbet åkte jag ut till Fredrik. Det var strålande solsken och varmt så vi gick ut en promenad. Precis jämte deras hyreshus ligger ett bostadsområde med helt underbara hus. Massa av tinnar och torn och stora och fina. Sådana hus som jag gärna vill ha. Men fina utbyggnader och sånt. Små herrgårdsliknande och lite gammeldags. Så där gick vi och strosade runt och så kom vi fram till en liten sjö. Lötsjön tror jag den hette.
Något större än Prostsjön, påminnde ganska mycket om Prostsjön i omgivningen och så. Fast denna var lite större. I sjön och runt om var det jättemånga fåglar. Svanar och änder och en Mårten Gås såg vi också. Inttill sjön låg ett café som vi absolut ska utforska. Ska tydligen vara väldigt bra också.
Så där ska jag promenera den månaden jag bor i Sundbyberg. Det låter ju bra i allfall men det var en perfekt slinga att promenera eller springa (för folk som känner för det). Jättefint! Jag blev helt förvånad att det var så fint faktiskt. Ska försöka ta lite bilder nästa gång. Perfekt för picknick och sånt också.

Nu sitter jag och dricker kallt kaffe. Har haft en del att fixa med fram tills nu. Snart är det lunch. Hoppas solen tittar fram så jag kan sitta ute lite. Idag på morgonen var det kanon väder. Till och med klockan fem idag på morgonen när Fredrik var uppe så var det fint. Det ska ju bli sommarvärme i veckan. Det låter lovandet tycker jag.
Fast jag vet inte vad jag ska ha på mig riktigt. Måste inskaffa lite sommarkläder för pengar som jag egentligen inte har. Måste leva lite snålt denna månaden också. Nästa månaad får jag lite mindre i lön för att jag var så duktig och berättade att dom hade glöm att dra pengar från en dag när jag va hemma extra vid påsken. Där förlorade jag runt 1000-lappen men jag har ju ett rent samvete i stället och slipper ha dåligt samvete för det. Bra eller korkat, det är en smaksak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0