något extra kilo.

Jag åt en kycklingsallad med bulgur till lunch. Egentligen var jag och är fortfarande ganska sugen på McDonalds. Jag har inte ätit där på länge nu. Men i stället blev det en nyttig sallad och några onyttiga godisbitar. Fast det gör inte så mycket. Det var inte så många godisbitar.

Jag har kanske gått upp något kilo sedan jag flyttade hit till Stockholm. Vet inte riktigt vad jag vägde när jag flyttade hit men det känns så i allfall. Jag läste på Aftonbladet olika orsaker till att man kan gå upp i vilkt. Detta var vad jag hittade.

Flytt - Stämmer bra.

Nytt jobb - Stämmer bra. Förut sprang jag runt kanske 7 timmar varje dag minst och nu sitter jag vid ett skrivbord i stället.

"Nya vanor" - Att man kanske ha börjat ta bilen i stället för att cykla och sånt. I mitt fall går jag ner till pendeltåget vilket inte tar lång tid och åker sedan tåg ut till jobbet. Jobbet ligger nästan precis vid stationen också.

Stress - Stress över att jag inte riktigt har trivts och över hösten. Nu känns det dock bättre på den fronten. 

Inte för att jag skyller på detta men nu har jag i allfall fått en lite förklaring varför det kanske kom ett eller två kilo mer på min mage. Det är hemskt. Ångest på den.

Men kanske att jag ta mig en promenad idag också. Fast det är så jobbigt att promendera på ett motionerande sätt inne i stan. Vet inte riktigt var jag ska gå. Därför var ju det där grönområdet i Sundbyberg helt perfekt för framtida promenader för att kanske gå ner något kilo. Jag känner mig pepp! 

Kommentarer
Postat av: Jessi

gott med kycklingsallad :)

2008-05-06 @ 15:40:53
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Sofia A

Mumms de är gooott!

2008-05-06 @ 15:41:53
URL: http://sofiaandremo.blogg.se
Postat av: lisa

gott :D

ha en trevlig dag! :)

2008-05-06 @ 15:43:37
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

ut o spring så löser de sig nog :)

2008-05-06 @ 15:45:45
URL: http://karinekeblad.blogg.se
Postat av: emelie

vad många reklamare (= skriver inlägg hos folk bara för att göra reklam för sin egen blogg) som hade läst ditt inlägg idag! haha.. jag tycker du gör rätt i att vara pepp! är man missnöjd så kan ju allt bara bli bättre! pusspuss

2008-05-06 @ 16:39:35
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: emelie

ja men eller hur, han lär ju inte vilja ha det om två-tre år direkt...

japp på torsdag är det fika som gäller, du är inte sugen på att hänga med till nacka strand och kolla på david lachapelles utställning imorgon efter jobbet?

2008-05-06 @ 19:55:44
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Kristin

Att skaffa pojkvän är ytterligare ett skäl tycker jag.. ett godkänt sådant, haha. Vardagslyx är fint det.. Och Frida är så fin som hon är, hi
Puss

2008-05-06 @ 21:59:47
Postat av: frida

kristin: ja pojkvän är också en bidragande orsak haha. fast det är mest efter flyttan känns det som men så sant så sant.
och du är minsann fin som socker!
puss!

2008-05-06 @ 22:11:14
Postat av: christine

oj hjælp! huvuvudet på spiken. visste ju om att det va detsamma før min del men bra att høra från andra håll med. rør ju knappt på mig længre, har vart vældigt mkt stress och så har jag værldens lataste pojkvæn. næ du frida! nu rycker vi upp oss! :D jag ska tamejfan ta och gå ut å gå en runda varje morgon innan jobbet. weee. puss

2008-05-07 @ 09:32:24
Postat av: frida

christine: ja jag ska också minsann ut och pemenera nu haha. hoppas du mår bra. puss

2008-05-07 @ 09:44:23
URL: http://enheltnykarriar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0