inget spenderande

Med risk för att spendera alldeles för mycket pengar så stannar jag kvar på kontoret under lunchen. Efter jobbet måste jag handla. Dessutom fick min mamma ingen morsdag-present igår av varken mig eller Malin. Vilka barn, skämmas borde vi och skäms det gör jag. Så idag ska jag skicka en present till henne. Det blir hon nog glad för. Någon dag senare men vad gör det, det förgyller ju veckan lite att få en present lite oväntat sådär.

Ikväll blir det lugnt. Snart måste jag börja packa. Fast å andra sidan så är det inte så mycket att packa ändå. En kartong har jag redan klar, den har varit klar sedan vi flyttade in haha. Fast det ska omorganiseras lite. Så det tar väl itne så lång tid. Fast mina gaderober ser ut som satan. Det ska bli intressant att ta itu med dom. Jag ska rensa ut kläder som jag inte ska ha med mig till Fredrik och sen är det skor, väskor, kartonger och en massa annan skit. Det blir veckans to-do.
Klockan är 12.28. Jag är väldigt raslös. Det känns som att andra halvleken av denna arbetsdag kommer att snigla sig fram och jag behöver lite fart nu, för jag vill att klockan ska bli fyra så jag få åka hem. Jag är så tråkig och trött idag.

Denna månaden ska jag vara ekonomisk. Så jävla ekonomisk ska jag vara! Jag ska spara vartenda kvitto också från och med nu, så jag kan se vad jag lägger mina pengar på. Med tanke på att det kommer en midsommar också och lönen infinner sig efter den (vilket på riktigt är strålande) så måste jag. Inte bara därför utan på alla plan helt enkelt. Inga spenderar-byxor på för min del under dessa veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0