årstider

Torsdag, det var segt att gå upp idag. Jag längat efter helg nu.
Jag har inte mycket att göra idag på kontoret. Det är segt. Om ca 40 minuter är det lunch och då ska jag ut lite i det fina vädret. Idag när jag skulle gå till jobbet bestämde jag mig för att strunta i jackan och i stället tog jag en kofta och gick så utan att frysa. Det var varmt ute och det är ju underbart.
Fast det är inte lika underbart när man kommer in på stationen och sen in på det varma tåget och man blir varm och svettig. Då är det inte allt lika härligt med värme och sommar. Då längtade jag efter vinter i stället. Men bara en kort stund. Det är ju ganska skönt med sommar också. Det är väl härligt med årstider. Det hade ju varit gräsligt om det vara hade varit sommar, vinter, höst eller vår hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0