vinter över ån

Fredag morgon och jag sitter på jobbet. Har fixat lite men nu verkar det vara rätt lugnt igen. Igår var jag helt slut efter tvätt och städdagen men det blev fint. Eller rätt så. Det va dock rätt stökigt i rummet när jag traskade hemifrån idag. Fast mest plattång och locktång och sånt som ligger och skräpar på golvet.
Hanna kommer idag! Det ska bli väldigt kul! Fast ikväll blir det nog rätt lugnt. Hon har åkt buss i 10 timmar när hon kommer till Stockholm. Det är en bedrift som heter duga. Jag gnäller om jag måste åka 6 timmar. Så ikväll bli det att gå ut och äta någonstans och sen bli det rätt lugnt eller vad vi känner för.
Resten av helgen är lite härligt oplanerad än så länge. Lite riktlinjer har vi som vi kan följa men annars så bestämmer vi nog det lite vind för våg. Jag hoppas på att få gå ut och dansa lite i morgon kanske. Det bli i allfall Melodifestivalen.
Jag drömde om Stockholm och om Värnamo i natt och när jag vaknde till en gång på morgonen visste jag inte ifall jag va rhemma i min säng i flickrummet eller var jag höll hus. Sen insåg jag att det var fredag. Jag låg i sängen på Götgatan klockan var 06.06 på morgonen och jag somnde om och sov en limme till.
Klockan är 10.01 nu.
Jag vill köpa mig en ny klänning. Ska försöka hitta någon ny fin i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0