varför badar du alltid med kläderna på?

Idag har jag och Fredik haft en alldeles fin och mysig dag. Först solade vi nästan tre timmar. Sen vilade vi lite och det bestämdes att vi skulle ha lite picknick i Krisineberg. Det var jättefint, Fredrik har försökt få mig att åka dit och bada men jag har varit lite svår på den fronten. Dock har jag ändrat mig nu. Det var Fredrik som villa åka dit och bada idag, men ändå var det jag som badade under vår picknick. Helt ofrivilligt dock och med kläder och allt, haha, jag ska berätta.
Vi slog oss ner i skuggan och åt lite mat. Efter middagen begav vi oss ut i solen. Jag hade jeans och linne och efter en stund började jag bli riktigt varm och tog av mig jeansen och satt i linne och trosor i stället. Det var väl ingen som märkte ifall det va bikinitrosor eller vanliga.
När vi sen skulle ner och känna på vattnet, kände jag på mig att jag säkert skulle plurra för det var klippor och de var brant och så rätt jag hade.
Jag försökte hitta ett ställe precis  vid vattenbrynet och jag hittade en liten "trörre spricka" i klippan som jag kunde stå i. Som en liten inbuckling. Perfekt tänkte jag. Fredrik kände på ett ställe och skulle precis vända sig om och varna att det nog kunde vara rätt halt där, precis då satte jag precis ner foten på det stället, och om det var halt. Det var det. Jag började glida direkt och jag tror jag hann tänka "nu plurrar jag" och snubblade och satte mig på rumpan och gled rakt ner i havet hahaha.
Jag tänkte att jag skulle försöka ställa mig upp så jag inte blöter ner hela mig men det gick inte. Jag gled i hela jag, upp till axlarna. Sen kollade jag chockat upp på Fredrik och han säger "nu har du tagit ditt första dopp". Jag ta mig upp på klippan där jag tänkte stå från början och "känna på vattnet". Sen började jag skratta, hysteriskt nästa. Sen skrattade jag tills jag fick ont i magen. Det måste ha sett så kul ut när jag gled, rakt ner i vattnet haha med linne, trosor, bh och solbrillor haha. Att jag inte fick det på kort.
Men här nere följer lite andra från picknicken vid havet.


Kristineberg.


Fredrik.


Vackert.


Det blev sjömansbiff och potatissallad.


Rekordelig cider skogsbär 2.5%


Vi flyttade ut i solen sen och här sitter jag och njuter i solskenet.


Här hände det. Den där lilla inbucklingen i mitten av klippan trodde jag var ett perfekt ställe att ställa sig för att känna lite på vattnet. Som ni läst ovan så gick det inte så bra haha. Men det var skönt i vattnet och det var ju tur jag hade tagit av mig mina jeans och att jag hade ett linne att byta med så jag slapp åka hem med blöta kläder. Haha. Sen välte jag ner en, två - tre stycken tre-pack MER på Coop, där även kassörskan blåste mig på en 50-öring haha, men det gör ingenting. Det var en rolig kväll.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha jag fattar inte hur du lyckas! verkligen din otursvecka.. haha.. men fint linne du hade på dig! man ser nästan aldrig dig i svart men det var jättefint! nytt? puss

2008-06-07 @ 18:42:52
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0