outsiders

Igår fastande jag vid Outsiders, det handlade om tre olika barn som hade svåra situationer att tampas med. Jag missade den försa flickan men sen fastande jag när en liten brännskadad flicka kom på tv:n. Det var fruktasvärt och beundransvärt på samma gång.
Hon var med i en olycka som liten två-åring och blev helt sönderbränd. Hon hade tredje gradens brännskador på 90% av kroppen och var helt förstörd. Nu var hon tio år och hade anpassat sig bra, hon hade inte händer men hade lärt sig skriva på sitt sätt och använda armarna till det och ena foten hade hon förlorat också och den andra var lite skadad som jag förstod det, så hon hade skenor på båda så hon kunde gå och spela fotboll och sånt. Så mycket skador,
Hon hade ingen näsa, hon säg nästan ut lite som ett skelett i ansiktet, Fast det skulle kanske gå att operera. Så hon kommer förhoppningsvis bli bättre. Hon var så stark och hennes pappa hade fått ta hand om henne själv för hennes mamma hade inte klarat av det och lämnat henne och pappan när hon var liten så denna lilla flicka hade inte träffat sin mamma på sju år. Hur man man göra så mot sitt barn? Hur kan man överge sitt barn? Självklart är det svårt för föräldrarna också, men herregud. Det är oförlåtligt att lämna sitt barn så, när det verkligen behöver en mer än någonsin! Jag blir så upprörd bara jag tänker på det, hur kan man göra något sådant?

Kommentarer
Postat av: emelie

ja, det är alltid oförlåtligt att lämna sitt barn!! jag är glad att jag inte såg programmet för jag hade gråtit sönder.. stackars flicka!! sådana öden är inte roliga att höra talas om..

puss

2008-06-10 @ 14:17:04
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0