today is not my day

Idag är inte min dag.
Vaknade strax innan sju. Låg kvar och drog mig lite tills det verkligen blev dags att gå upp. Duschade och mår inte riktigt bra.
Strax efter halv åtta, står och blåser håret och Fredrik ringer, han stod utanför, kom hem lite tidigare än vanligt och jag skulle kasta ner nyckeln. Så jag öppnar fönstret lite och försöker skyla mig med tanke på att jag inte villa visa bröna för grannhuset. Så jag kasta ut nycklen och hör en liten duns bredvid mig. Trodde det var blomkrukan som ramlade ner men när jag kollar ser jag att det är min halvlitersflaska med vatten som har trillat ner, rakt ner i min väska och det bara forsar ut vatten. Nästan hela flaskan tömdes i min kära väska. Och som ni vet så har ju flickor ett helt överlevnadskit i väskan, så jag kastar mig ner och försöker rädda mina fina ägodelar. Jag tror det gick rätt bra. Jag plockande snabbt upp mina saker. Sen kom Fredrik och hjälpte mig att torka upp och nu ligger mina saker på tork där hemma. Så jag fick ta min lilla svarta väska idag. Det är väldigt ovant, jag har inte plats för någonting i den. Men det ska nog gå bra.
Jag känner mig dessutom över allt det här inte helt i ordning. Känner mig matt och har lite ont i kroppen och lite ont i halsen. Lagom till midsommar. Strålande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0