rubriker är alltid svårt.

Det var inte så farligt idag som jag trodde, men samtidigt så hade jag mycket hellre varit ute på mitt kontor i stället men nu är det som det är och det är bara att gilla läget. Det hjälper inte att gnälla och det är ju bara en vecka. Det går fort. Fast samtidigt känns det lite surt då jag bara jobbar totalt tre veckor till på jobbet. Men men, det blir nog bra.
Jag jobbar en tilla längre varje dag också. Det är lite surt, men jag skulle få pengar för det så det är bra. Annars få man ta ut övertid i ledighet i vanliga fall men chefen sa att jag skulle gå betalt för det så det låter ju bra. Om det nu skulle vara något problem med det så tänker jag ta ut dessa lediga timmar min sista dag på jobbet så jag bara jobbar två timmar den dagen i så fall. Det spelar ingen roll egentligen, fast väljer ju pengarna om jag kan välja.
Det lite trista var att jag trodde jag skulle jobba som vanligt och fem i fyra frågade om jag kunde gå eller om jag skulle vänta så ett yttrande kom iväg. Då blev det bestämt att jag skulle jobba till fem. Det är ju inte särskilt roligt när man har ställt in sig på att gå hem, men annars är ju en timme hit eller dit inte så farligt. Nu ska jag vänja mig vid att gå hem klockan fem så kommer det kännas gytt att gå hem fyra nästa vecka. Gytt.
Mycket jobbasnack nu. Inte särskilt kul. Nu är det slut på gnället. Bara gilla läget nu, det blir inte bättre av gnäll.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Det känns rätt värt och behövligt.

Har suttit och spelat kort med Steffe och Fredrik ikväll. Det var trevligt. Jag vann lite. I torsdags kväll satt jag, Fredrik, Steffe och Steffes kompis Morten och spelade poker. Jag vann till och med en gång! 100 kr. Det ni. Jag var rätt duktig faktiskt. Det var skoj. Vi satt och spelade ett par timmar, lyssnade på musik och drack vin. Väldigt trevligt.

Nu välbehövlig sömn.

Godnatt.

Johanna och Becka. Är ni hemma?


Kommentarer
Postat av: elin

Johanna är i kroatien... :)puss!

2008-06-24 @ 18:24:20
Postat av: frida

ja jag vet :) jag undrade bara när de skulle komma hem eller ifall de hade kommit hem från sina resor. puss

2008-06-25 @ 11:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0