premiärdansör

Under lunchen var jag inne på ICA och handlade lite till kontoret. När jag tittar upp från granskningen av vindruvorna så ser jag att "hej-mannen" står där och ler och kollar på mig. Hej hej säger jag och han hälsar och sengick jag vidare.
Jag möter honom efter några minuter igen och båda ler vi lite mot varandra. Sen stannar han mig när jag ska gå förbi genom att fråga var vi känner varandra ifrån. Jadu, ingenstans, säger jag inte utan mer jag vet inte. Jag tror inte vi känner varandra utan mer har mött varandra så många gånger att det känns så. Han bara jaha, så frågar ahn om jag jobbar på mäklarfirman. Jag svarar att det gör jag inte och berättar var jag jobbar och frågar var han gör. Då säger han att han är pensionerad premiärdansör. Han har dansat på Operan och runt om i världen. Hur coolt är inte det!! Jag blir imponerad och sen står vi där och pratar lite. Väldigt märkligt allting. Han märker att jag inte kommer från Stockholm och frågar om jag kommer från Dalarna, Småland svara jag och han berättar att han har bott utanför Smålandstena och att han älskar Småland. Jag berättar att vi haft stuga i Åtterås vilket tydligen ligger väldigt nära där där han bodde. Ja det var märkligt. Han pratar om Hyltebruk och frågar om det är därifrån jag kommer men nej nej.
Han undrar var det är vi känner varandra ifrån och än en gång säger jag att jag tror inte vi känner varandra utan mer möter varandra så ofta och har börjat hälsa på det sättet haha.
Han säger att vi kanske ha träffats ute någon gång men det tvivlar jag verkligen på att vi skulle ja gjort tänker jag.
Sen presenterar han sig.
- Alex.
- Frida.
 Sen säger jag att vi säkert stöter på varandra fler gånger. Han håller med och säger att det äe trevligt typ.
Ja jag säger då det. Det är väl rätt spännande va?
Kanske bli en kaffe snart. Haha

Kommentarer
Postat av: Johanna

han förföljer nog dig frida. akta dig!! :

2008-06-16 @ 15:16:00
Postat av: frida

ja jag tycker också det är lite märkligt. men han är rätt trevlig. jag sa vad jag kom ifrån, egentligen borde jag ju sagt något annat men tänkte inte på det. men han tror nog jag bo i sumpan på heltid nu. men lite märkligt är det.

2008-06-16 @ 15:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0