frukost på sängen

Viss bloggtorka de senaste dagarna.
Nu sitter jag och väntar på en toast. Fredrik gör frukost, på sängen, till mig idag. Lyx.
Gårdagen blev inte heller som planerat. Vi hittade ingen restaurang som var öppen, varför har de stängt på midsommardagen? Så vi tog en pizzeria i stället, inte direkt som vi hade tänkt. Jag åt en nacho-tallrik. Det var rätt gott, men jag tänkte på den nacho-tallriken som finns på Emmaboda med nacho och mängder med smält cheddarost på. Åhh gud så gott det är på nattakvisten när alkoholen färdas i blodet och man är lycklig, snurrig och hungrig. Jag vill ha det nu!
Sen gick vi hem och på vägen hem, några meter från pizzerian gick vi förbi en kina-restaurange som var öppen. Jag som tidigare sagt att jag ville ha asiaisk mat också. Så typiskt. Då blev vi lite sura, hade vi bara bestämt att gå hem och äta hemma i stället för pizzerian så hade vi ju gått förbi den och kunnat gå in där och äta och jag hade fått min kina-mat och vi hade kunnat dricka lite vin och myst och sånt.
I stället hade jag smak av nachos i munnen och pratade om nypotatis i stället haha. Så vi gick hem och åt hallon och björnbärspaj med vaniljsås, kollade på film och myste. Det var också väldigt gott och trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0