fint väder

Godmorgon, måndag, det är fantastiskt väder ute och det är endast fyra arbetsdagar denna veckan vilket gör allt så mycket lättare!
Idag var det först lite segt att gå upp men när man väl har tagit det första stapplande stegen upp ur sängen och in i duschen så känns det genast mycket bättre. Känns inte så farligt att gå upp tidigt när det är fint väder och fåglarna kvittrar utanför. Härligt!
Eftersom det är måndag skulle jag åka lite tidigare till jobbet, eftersom jag handlar kaffe och frukt och andra ting som kan behövas då. Jag begav mig från Ekbacken om det så fint heter vid åtta. Sen flöt det på rätt bra tills jag var framme i Karlberg klockan 08.18. SKulle byta tåg för att ta tåget mot Märsta i stället som går klockan 08.24 men då var det ju väldigt mycket tjall på linjen idag, signalfel och allt vad det var. Mitt tåg kom 08.54. Så en halvtimme fick jag glatt sitta där och vänta och lyssna på en jobbig skolklass som skrek och gapade. Som för övrigt följde med in på tåget också ända till Sollentuna. Men det var ju skönt att sitta ute i solen lite extra länge på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0