min sista arbetsvecka här börja idag.

Måndag, jag sitter och dricker mitt morgonkaffe på kontoret. Regnet hänger i luften. Det har regnat lite under morgonen redan. Jag slapp gå in till stationen, buss strejken är över. Det är skönt. Fick dock springa till bussen för när jag kom ut från porten till huset så stod bussen och väntade på att få åka över vägen och in på hållplatsen. Som tur var, så var det några bilar som hindrade bussen från att korsa vägen under några sekunder så jag hann springa dit. Ändå var det mer än fem minuter till utsatt tid.
Nu är jag verkligen inne på slutsträckan av min Stockholmskarriär. Den blev inte riktigt som jag tänkt mig men jag ångrar ingenting.
Nu har jag påbörjat min sista arbetsvecka. Det känns lite tråkigt faktiskt.
Igår kväll när jag skulle sova så låg jag och tänkte på ifall jag gör rätt. Men det vet man inte förrän man har gjort det, så det är ingen idé att grubbla fram och tillbaka. Jag vet bara att det kommer bli fruktansvärt jobbigt att flytta ifrån Fredrik. Det gör ont i mig redan nu. Jag har ju vant mig så vid att ha honom nära. Men det är bara bita ihop.
Nästa vecka kommer Johanna och då ska vi semestra i Stockholm. Underbart ska det bli! När vi har semestrat klart och längtar hem så tar vi bussen tillsammans ner till Småland. Fint.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vi borde ta en ledig dag mitt i veckan sen när du är hemma från stockholm också och åka!=)

2008-07-07 @ 16:25:53
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0