"ingen busstrafik i stockholm pga strejk"

Vid midnatt sa busschaufförerna stopp. Nu har det minsann fått nog. Högre lön vill de ha. Idag var det minsann inte någon busstrafik och tala om.

Idag vad det tomt på röda bussar, inte en enda skymtades idag i Sumpan. Så vid strax efter åtta var det bara att kläppa på sig lackskorna och promenera in till Sundbybergs station. Som tur är så är det inte så långt, 15-20 minuter tar det om man inte vill stressa och det vill man inte på morgonen för då blir man svettig. Fast jag fick öka takten lite och blev lite varm i allfall.
Det gör inte så mycket. Idag är det fin fint väder i Stockholm så jag klaga inte över detta. Jag tycker däremot rätt synd om Fredrik som bara åker buss till jobbet. Nu få han i stället gå in till stationen och åka en station med pendeln för att sen, vad jag har förstått, gå en rätt bra bit till sitt jobb. Sen samma visa hem på morgonkvisten när han jobbat klart. Hoppas det löser sig så att alla bli nöjda och glada så att trafiken kommer igång igen.

Nu är klockan snart elva. Kanske dags för lite elvakaffe.


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan han inte skaffa sig en cykel?=) puss

2008-07-01 @ 12:59:06
URL: http://empo.blogg.se/
Postat av: emelie

Japp, du fyller ju år imorgon så då tippar jag på att du har planer, men säg en dag så checkar jag :)

2008-07-01 @ 13:02:26
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0