heter det ör eller öronhänge?

Har precis kommit tillbaka från lunchen. Köpte en ansiktstvätt på Apoteket och ett par nya solglasögon. Sen provade jag bikini, jeans och en klänning men det föll inte riktigt i smaken. Ska funderar lite på bikinin bara. Kanske att jag köper den om jag hittar ett par helsvarta bikinitrosor till, för de som var till föll inte riktigt i smaken. Kändes som man visade halva stjärten med dem på hahah. Inte så trevligt tycker jag,
Hur som, nar jag skulla svänga av mig bikiniöverdelen så råkade något komma åt mitt öron/ör-hänge som slungades iväg ut över provhytten någonstans. Jag kollade runt lite sen men fann det ej så nu har jag bara ett rött fint öron/ör-hänge kvar. Det var trist.
Nu dags att jobba lite.

Kommentarer
Postat av: Johanna

öronhänge tror jag.

2008-07-01 @ 13:19:54
Postat av: Ordboken

Det heter örhänge faktiskt. Fast man säger ju oftast öronhänge. Men det är fel att skriva så..

2008-07-01 @ 13:23:13
URL: http://empo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0