vinterlandskap

Hej mitt vinterland. Jag vet inte varför jag tänker på den töntiga sången varenda gång jag se snö på marken. Den bara dyker upp. Jag tycker inte ens den är särskillt bra.
Idag när jag skulle ner till bussen från Fredrik så såg jag till min förvåning ett helt vitt täcke på marken. Va verkligen inte beredd på snö. Och det knastrade under skorna när jag gick. Det var mysigt. Det var mört ute och det snöade mycket. Massa vita flingor singlade ner och jag började höra den ovannämnda låten i huvudet. Fast det gör inte så mycket. Det hör väl till. Det var verkligen vackert ute idag på morgonen och jag va inte ens tjurig för att det drog kallt om benen.
Nu verkar det ha slutat snöa men den ligger kvar här på marken inne i Sollentuna där jag nu befinner mig.
Nu har jag lunch. Ska bege mig in till köpcentret här intill och kolla ifall jag kan hitta något spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0