dumma SJ, fast bra fredagmorgon

Det är fredag. Det är löning och det är rätt bra allting.
Hoppas att det bli en bra dag på jobbet och att det kommer rulla på rätt snabbt. Ikväll ska jag troligen på teater med Fredrik. Ska kolla på en teater med Filip Tallham. Det ska bli intressant.
I morgon kanske det bli lite fest då. Det verkar trevligt.
Dock är det nästa helg jag känner lite bekymmer inför. Egentligen hade jag ju velat vara i Växjö den helgen men efter tappra försök att hitta en biljett i rimligt pris fick jag ge upp. Jag förstå inte SJ riktigt. Alla vill att man ska åka kollektivit och hellre ta tåget än bilen men vad få man för det. Hutlöst dyra priser. Det kostar ju mer att värna om miljön och det är väl inte alla så pigga på så jag förstår verkligen att man ta bilen i stället. Faktiskt mer bekvämt, gå snabbare och kostar mindre. Det är ju en den fördelar med det. Hade jag haft en bil här uppe så hade jag tagit den mycket hellre än tåget eller bussen. Nu måste jag i stället pnuga ut med kanske  700-800 per håll. Det är ju inte klokt.
Jag hade så gärna velat vara med men det känns lite ävl mycket pengar.
Nu få jag i stället vara ensam den helgen. Det är Göteborg, jobb och jobb som kommer ivägen för mina kära häruppe.
Fundera på att försöka fjäska lite för familjen så att dom kanske kan betala ett håll så jag kan åka ner till dom i stället och slicka mina sår. Jag har sådan hemlängtan. Jag tänker fortsätta kolla biljetter. Jag hoppas verkligen att något dyker upp.


Kommentarer
Postat av: rebecka

Ta flyget. sista minuten kostar 400

2008-01-27 @ 10:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0