nya inköp och ofrivilligtsnatteri

Idag har jag handlat för mer än vad jag har råt med men jag kunde inte låta bli. Är nöjd med mina saker jag har köpt i allfall.

När jag och Malin var inne i en skoaffär så hittade jag ett par lila pumps för 50 kr. Så jag höll dom i famnen samtidigt som jag gick runt och pratade i telefon. Jag glömde sen helt av att jag höll i dom så jag och Malin gick i godan ro ut från affären och fortsatte ner längs gatan. När jag sen la på hade vi kommit några meter och då upptäcker jag att jag fortfarande håller i skorna. Jag har då gått ut från affären utan att betala dom och utan att larmet har gått. Hahaha. VI börjada gapskratta och jag blev lite stirrig. Självklart vände jag om och gick in och betalade skorna. Jag har aldrig snattat och få dåligt samvete av att smaka en godisbit i affären. Jag smakar aldrig. Jag köer och sen få man upptäcka om man tycker om det eller inte.
Dumt kanske vissa tycker jag hade ju kunnat ta dom. Fast jag hade inte kunnat använda dom då för jag hade fått så dåligt samvete.
Jag berättade detta för mina föräldrar och min mamma blev så stolt sa hon. Hon tyckte det var bra gjort och hon blev stolt över mig. Det gjorde henne varm att jag hade gått tillbaka sa hon.
Det var en upplevelse!


Mina nya inköpt.

image59
Är det inte helt underbart? Världens sötaste.


image60
Min nya favorit klänning.


         
Två par skor blev det också.

Kommentarer
Postat av: emelie

en sån klänning har malena också! fast svart och vit. puss

2008-02-17 @ 09:31:34
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: emelie

om du ändå skulle snatta tycker jag ju att du hade kunnat ta ett par dyra skor.. 50 kronor mer eller mindre. haha.. du är ju rolig! så har jag gjort med päron på ica en gång..

2008-02-17 @ 14:05:11
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: christine

jag gjorde samma sak för ett tag sen..men då va det en påse tomater. gick runt och va mitt vanliga yra jag i matbutiken och sen betalade jag allt annat än tomaterna som hängde över handleden. vågade dock inte gå in och betala sen. :D wii gratis är gott!

2008-02-25 @ 14:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0