helgen

Då kan jag berätta lite om min helg.
Det blev en lång helg denna gången. Det var bra det att jag kunde ta mig hem tidigare ananrs hade jag inte kommit längre än till Nässjö på grund av stormen som härjade i fredags. Tur det!

Fredag.
Handlade med mamma och fixade lite grejer. Fikade och sen på kvällen åkte jag och Emelie en svänt till Johanna. Pratade och hade på tvn ifall vi ville kolla på något men det blev inte så mycket tvtittande direkt.
Hem och sova.

Lördag.
Upp rätt tidigt och körde syster till jobbet. Först svängde vi in och köpte present till pappa. Sen hem.
Efter några minuter åkte pappa och jag iväg till stan och EKO. Köpte lite vin till pappa och någon cider till mig själv på systemet.
Hem och vila lite. Fixa i ordning mig och sen kom gästerna framåt fem tiden. Pappa fick en tavla föreställande sig själv. Sådan protrett bild som vi målade på bilden ni vet? Den var fin. Sen fick han en monster grill typ. Stor så det går att grilla mat till hela kvarteret på den.
Sen blev det mat och prat och trevligt. Det var inte så många. Min en fasters familj och farmor och mormor. Min andra faster och hennes familj låg i vintrkräksjukan hemma så dom höll sig borta från festligheterna. Dock verkade hon tycka det var tråkigt för hon ringde och undrade vad vi gjorde och hur vi hade det. Det hade varit kul om dom varit med också men jag avstår helst från kräksjukan.
Lite efter åtta var det dags för mig att säga tack och hej och bege mig till förfesten som gick av stapeln hos Josse. Blev lite melodifestivalen och mycket prat. Jag stod väl för mycket at snacket. Det bli så när man inte har så många flickor att prata med här uppe så då gick munnen i ett.
Harrys blev det och dans på andys och det andra dansbolvet. Det var bra musik men lite skumma människor. Jga hade faktiskt väldigt trevligt.
Tack för en väldigt trevlig kväll!

Söndag.
Upp och sjunga för pappa. Present utdelning och sen gick vi alla tillbaka och sov lite till. Dagen rullade på och sen på eftermiddagen var det dags att försöka göra sig i ordning lite.
På kvällen blev det mat på Lilla Krogen. Det var gott. Jag åt fyra små rätter fast orkade inte äta upp allt. På kvällen sen var jag så mätt att jag knappt kunde andas. Det var obehagligt. Sen ringde telefonen vid klockan 03.19.

Måndag.
Pappa var ledig igår och ha och jag åkte ner och fikade. Åkte lite ärenden och fixade min rygg och sånt. Var och fick knäcka till den lite då några kotor hade låst sig typ. Det gick snabbt och sen köpte jag present till syster. OC säsong 3. Om jag köper den sista till henne också så innebär det att jag har slängt ut typ 4000 spänn på dessa boxar haha. Sjukt.
Mina fina föräldrar körde mig till Alvesta igår så jag slapp ta tåget dit. Annars hade jag fått sitta och vänta i Alvesta i 1.5 timme. Så det var väldigt snällt att dom körde mig.
Tågresan gick väl rätt smärtfritt. Var framme strax efter tolv på natten och Fredrik kom och mötte mig efter att ha kollat på fotboll. Åkte hem och gick och la oss direkt typ.
Vaknade av telefonsamtal i natt igen. Dock runt två denna gången. Blev inget samtal men drygt 6 missade samtal idag och meddelande på telefonsvararen. Förlåt att jag inte svarade men jag var tvungen att sova lite natten innan det var dags att börja jobba igen.

Helgen har varit helt underbart bra! Jag ville inte åka tillbaka till Stockholm. Fast det dröjer väl inte alltför länge tills jag bege mig mot småland igen.
Och om två tre veckor kommer Hanna på besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0