fiolmusik inte uppskattat på morgonen

Idag satt jag i godan ro och läste på pendeltåget på väg till jobbet. När vi precis hade köprt iväg från Solna så hörde jag en litet gnissel och sen drog det igång. Precis snett bakom mig står en man och spelar på sin gamla gnissliga fiol klockan 08.42 på morgonen.
Det var inga som hurrade glatt direkt.
Jag blev så jävla irriterad. Drog upp min Ipod och letade desperat efter något att lyssna på. Vred upp volymen på max och återgick till min bok så gott det gid på grund av gnisslet. Sen började han tigga pengar. "Tack så mycket gick han och sa till alla och försökte få en peng.
I helvete heller tänkte jag. En rak höger skulle du däremot kunna få för att du stör morgonfriden på det här sättet. Jag verken sa eller utförde denna handling i stället blängde jag ilsket ner i boken och kollade ifall någon annan gav honom något. Inte en enda gav honom en peng. Haha. Tänkte jag skadeglatt. Så går det när man stör på morgonen!

Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha. vad
känslokall du är så där på morgonen! haha. puss

2008-02-20 @ 12:01:49
URL: http://empo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0