dålig start

Jag har inte haft den härligaste starten på dagen idag direkt.
Började klockan åtta att mamma kom in och bad mig köra henne till sjukhuset. Det kändes som om jag inte hade något val direkt så det var bara att gå upp. Hon sa att det skulle gå jättesnabbt. Ok. Då tänker jag max 5-10 minuter om det ska gå jättesnabbt. Men ack, ack 20-25 minuter satt jag i bilen och väntade.
Sen skulle jag köra henne till hennes jobb, men så säger hon att vi måste hem först för att hon ska hämta maten och byta kläder. VA??
Kan man inte planera det så man tar med sig maten när man åker första gången.
Jag blir tokig och ser tiden tickar iväg. Anledning till mitt stressande är att Fredrik går och lägger sig nu och det vore rätt trevligt att kunna prata med honom innan dess på grund av att han sen sover hela dagen.
Sen åker vi till hennes jobb. När vi är inne på slutsträckan så gasa jag på lite mer och vilka kommer då i korsningen några meter framför. Jo polisen. Jag får nästan panik. Så jag släpper av henne vid fel ände av byggnade, kom jag på nu, men jag vågade inte köra förbi polisbilen.
Sen körde jag på panikskakiga ben hela vägen hem och kollade panikartat i backspegeln hela tiden för att se ifall polisen kom efter mig. Jag höll hastigheten på vägen hem kan jag ju tillägga. Där ännu ett bevis på att man inte ska blåsa på lite för mycket. Visserligen var det inte mycket mer än 50 men ändå. Jag få ju panik om jag se en polisbil om jag så kör under 50 på en 50-väg.
Sen kom jag hem. Fredrik hade ringt en gång. Försökte ringa tillbaka men inget svar. Har försökt tre, fyra gånger ungefär men inget svar. Han sover väl troligen.
Faaan vilken dålig start jag fick på dagen. Snart ska jag på möte också. Känner mig lite stressad inför det och undrar hur det kommer att gå. Kommer säkert gå helt åt helvete bara för det sen är hela dagen förstörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0