en kärlekshistoria

Som nog de flesta som läser denna blogg vet, så träffades jag och Sune på McDonalds. När vet jag inet riktigt. Har ju varit arbetskamrater sedan jag började på donken. Fast det var mer i månadsskiftet 05-06 som vi började umgås. Stämmer det? Eller är jag ett år efter nu.
Hur som. Under våren -06 så började vi jobbar väldigt mycket tillsammans, tack vare att Nerri var sjuk hela tiden så jobbade Sune tillsammans med mig och Sofie. Har nog aldrig haft så kul på jobbet som jag hade dessa gånger. Hittade på så sjuka grejer för att få tiden att gå. Massa kodord till varandra som bara vi tre förstod.
Framåt våren började vi också införa nattfika. Vi åkte hem till Sune efter stäningning, och satte oss på hans balkong och pratade igeom saker och ting. Ibland sjuka saker ibland väldigt djupa.
När Offe kom tillbaka ifrån sin resa så hängde även han med på ett hörn under dessa nätter. Helt underbart var det. Sen kom man hem runt tre fyra på morgonen och sen samma sak dagen efter. Det är väl kärlek det.
Sommaren -06 är bland den bästa i mitt liv. Sommaren -03 och -06. Det är somrar jag skulle vilja uppleva en gång till. Under dessa två fann jag fina vänner som alltid kommer vara bland de bästa.
Sommaren -06 går inte att beskriva riktigt. Sista sommaren innan många flyttade. Jag kommer ihåg i slutet när Offe skulle flytta och sen Sofie. Jag och Sune skulle bli de som var kvar ett år till av vårt lilla "nattkaffegäng".
Vi satt där på balkongen och smidde planer för vad som skulle hända sen. 

När jag hade fått mitt kära efterlängtade körkort sen blev det dags att starta en ny tradition. Frukost. Så varannan måndag ungefär hämtade jag upp Sune runt nio tiden och sen tog vi bilen mot Donken och stapplade in. Sen ställdes det fram två stora latte på brickan utan att vi ens behövde säga det (såvida inte några nötter hade varit framma och glömt fylla på mjölken). Sen satte vi oss ner i ett bås och tog med GP och satt och pratade och mådde gott. Jag saknar dessa frukostar så jävlans mycket. Det var skönt att sitta där. Lite nyvaken med en kaffe och Sune. Där smiddes det planer som Stockholm och om allt. En hel del skitsnack och problem lösningar och sånt. På jobbet sa dom att vi var som ett gift gammalt par. Och det stämmer nog i vissa sammanhang. Alltid du och jag.

Jag vet inte vad detta skulle bli för text egentligen. Mer lite nostalgi. Jag är väldigt nostalgisk just nu. Det känns lite konstigt att om 1.5 månad så kommer kommer vi inte att bo tillsammans längre. Efter 9 månader i samma lilla lägenhet så kommer det kännas lite tomt sen. Man kanske inte märker det först men sen efter ett tag. Jag hoppas du kommer att sakna mig lite i höst. Fast jag tror ändå det är bra för oss att dela på oss lite så vi hittar tillbaka till varandra helt igen. Så som det ska vara. Det är ju ändå du och jag. Jag tror jag måste jobba någon dag tillsammans med dig i sommar så vi ställer ordningen till rätta så ingen annan kommer och ta vår plats. Haha.

226380-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0