2000 kr i stället för 200.

På måndagar så åker jag alltid en kvart tidigare än vanligt till jobbet. Jag handlar nämnligen frukt och kaffe och mjölk och sånt innan jag börjar på måndagar. Så även denna dag. Fast jag hade inte med mig några pengar från kontorskassan. Så jag tänkte jag ta ut 200 kr och sen ta jag 200 kr av kassan. Så jämt och bra. Men knapparna var ju lite sega så när jag tryckte på nollorna så rakade jag trycka en för mycket som kom upp precis någon sekund innan jg tryckte klar. Så vipps stod jag där med 2000 kr i handen i stället.
Det känns väldigt irriterande. Jag är hopplös när jag har pengar lösa. De flyger iväg av sig själv känns det som. Så det blir till att gömma undan dom någonstans. Men verkligen irriterande. Annars få jag väl gå till någon Swedbank och sätta in dom men det verkar ju inte finnas någon Swedbank i hela Stockholm typ. Här verkar alla ha Nordea eller Handelsbanken.


Kommentarer
Postat av: christine

det går bra att sætta in pengar på andra banker också. då som nordea osv.. :)kænner mig som værldens viktigpetter nu (hatar såna:)) men kan va bra att veta antar jag. puss

2008-04-28 @ 13:08:46
Postat av: frida

det visste jag inte.
tack för tipset.
puss

2008-04-28 @ 13:54:18
Postat av: EMELIE

Hahahah jag är precis som du! Jag hade 500 i plånboken igår men idag är det bara en ynka liten 50-lapp där. Så jävla tragiskt! Vart försvann pengarna? 100 i spargrisen, 100 på hemliga gömstället för nödfall (alltid bra att ha en hundring gömd någonstans i lägenheten) och sen 115 på hårborttagningsmedel (fräscht!) och 80 på kalsonger till Emil och sen lite godis. Fy farao. Idag hade det känts mycket bättre om jag hade haft kvar 500 i plånboken!

pusspuss

2008-04-28 @ 14:52:13
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: Anonym

handelsbanken är ju bäst! därför det finns så många...

2008-04-28 @ 16:35:45
URL: http://alltomjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

johanna har ju lätt fel! jag håller stenhårt på SWEDBANK =) puss

2008-04-29 @ 07:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0