scones frukost.

Idag blir det scones till frukost och så va det pannkakor till kvällsmat igår. Det är lika bra att njuta så länge denna lyxen är kvar. För snart hoppas jag att jag kan hitta ett jobb som jag trivs med. Va som sagt på intervju igår. På ett café. Fast det var mest hoppan in extra men man kunde få mycket tider. Fast det går ju inte att ha ett sådant jobb när man inte vet i förväg när man ska jobba och inte har något helt säkert. Annars skulle jag tycka det var mysigt att jobba på ett gulligt café. Eller en affär. Få se vad jag kan få tag i. Jag hoppas jag få det snart i allfall.
Funderar en del på vad jag ska göra. I söndags tänkte jag på allvar att frisör kanske man skulle ta och bli. Jag hade faktiskt tyckt det var väldigt kul. Dessutom är det många som har sagt att det skulle passa mig. Fast jag vet inte. Jag få kanske ta det som det kommer helt enkelt. Fast jag måste gra något. Måste nog läsa upp något. Gå en kvällskurs eller vad som.
Jag ska nog åka hem över helgen. Ska söka lite jobb, träffa familj och vänner och bara ta det lugnt. Ska bli skönt. Visserligen ska Sune åka till Göteborg i helgen och det hade varit trevligt att ha lägenheten själv fast det hade nog blivit lite ensamt också. Så jag tror jag ska åka hem. Dessutom kanske jag kan få skjuts hem.
Idag blir det liten tripp på stan. Ska försöka hitta en jacka. Jag har hittat en som jag tror jag ska köra. Den är välsigt söt.
Borde kanske hjälpa Fredrik lite, hjälpa till lite mer än att bara läsa receptet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0