matlagning - morgondagens stora press.

jag har nu funderat på min matlagning ett par stunder idag. nu kom jag åter igen att tänka på det. jag har ju verkligen lovar och jag kan verkligen inte laga mat. det är hemskt men sant. idag när vi låg i sängen på förmiddagen började vi prata om det här. denna lilla enkla bjudning som jag känner lite press inför. så sa han "kan du inte göra något oväntat.. typ fläskpannkaka eller något"
och jag tänkte lite. att jag kan ju faktiskt laga fläskpannkaka. det kanske jag ska göra. fast det känns ju inte så roligt.
jag vill ju helst slå på stort så att han trilla av stolen av överraskning och förvåning över att jag har kunnat åstakomma något sådant. det skulle jag tycka var väldigt otippat.
jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra. börjar nästan känna mig stressad inför detta. jag vill verkligen att det ska bli bra. jag vill visa att jag kan om jag vill. (jag hoppas jag kan om jag vill). 
ska kolla lite på internet och i den rutiga kokboken som ligger här jämte mig. det är då fan att jag inte fick med mig min kokbok med lätta recept när jag flyttade.
ska klura lite på det här. jag tar en dusch på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0