ny månad, ny vecka, nytt liv

Idag tyckte jag det verkade som en bra idé att starta sitt nya nyttiga liv. Såhär lite innan jul. Det är en bra dag idag till att börja. Både ny månad och ny vecka. SÅ idag har jag ätit havregryndgröt till frukost och nu ska ajg snart äta en paj.
Ikväll ska jag åka tillbaka till Stockholm. Först trödde jag att jag skulle få sitta på ett tåg som tog flera timmar för hela resan tar 5 timmar. Så var inte fallet. Jag ska nämnligen sitta i Alvesta i 1.5 timme. I en OCH en halv timme. Hjälp. Alvesta är ju inte direkt någon metropol. Finns inte mycket att göra där. Så det blir nog att läsa och dricka kaffe antar jag. Jag få visserligen åka X2000 sen men frågan är ju om jag inte hellre hade suttit på ett lite långsammare tåg då. Det vet jag inte riktigt. Jag kan inte ta något senare tåg helller så att jag kommer till Alvesta lite senare. Det är väl bara att bita ihop.
Jag fick i allfall en glad nyhet nyss. Aftonbladet har valt att gå vidare med min ansökan. Jag blev verkligen glad. Trodde hon skulle säga att de hade hittat en annan som var mer lämpad men det var helt andra nyheter. SÅ nu ska dom börja ringa runt till referenser och sånt. Det känns spännande. Det var väldigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0