disk-kranen är av

Jag och Sune har ganska länge nu haft lite problem med en läckande kran. Det har inte varit så farligt tills igår. Då jag stod där och diskcade som bäst blev jag till slut så irriterad på att det sipprade ut vatten hela tidenså jag vred lite på kranen för att försöka hitta ett ställe där det inte läckte från. DÅ stod jag där helt plötsligt med kranan i handen i stället.
Jag blev först lite ställd. Sen blev jag förbannad för lite förtvivlad också. Jag ringde till Sune som befinner sig på andra sidan Sverige och försökte berätta vad som hade hänt.
Sedan fick jag ta fram lite verktyd och försöka fixa det. Problemet vara bara att vi inte hade något verktyg som passade. SÅ det blir helt enkelt att ringa vaktmästaren nästa veska så få han komma upp och laga fanskapet.
Nu har jag satt på den lite provosoriskt så det rinner liksom bra med vatten men problemet kvarstår nu rinner det bra med vatten från läckan också.
Förlåt Sune att jag lät lite vresig igår på telefonen. Jag var bara lite förvirrad och lite förtvivlad också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0