fulla för kärlekens skull

Jag har börjat lyssna på Eldkvarn igen. Jag hade en period då jag lyssnade helhjärtat och verkligen älskade kärleken tunga. Det var längesedan nu. Nu har dom återigen gjort en sjukt underbar vacker och helt galet bra låt. Jag talar om fulla för kärleken skull. Igår innan jobbet fick den vara ledmotiv här hemma och det blev några gånger den spelades. Jag tänker på Offe och Sune när jag hör den. Att vi tre när vi är fulla står och sjunger den här och det bara flödar av kärlek runt varandra. Fast jag tror att det är jag och Sune som kommer att sjunga mest. Det vore en vacker syn! Jag tänker på hur det kommer att bli sen när vi bor i Stockholm och kommer ligga bakfulla tillsammans och prata om mumintroll och andra oviktiga saker. Samt att denna låten ska spelas i bakgrunden. Det ska vara ångest blandat med lycka. Det ska vara kärlek och det bästa av allt, det är bara tre månader kvar. Sen ser jag framför mig i sommar när vi åker bil med denna låten spelandes i bilen på hög volym. Ge mig nu!

Igår hade jag nattsamtal med Offe. Har varit ett bra tag sedan sist. Det känns konstigt när vi inte prata med varandra så ofta som vi brukar göra. Han har liksom blivit en stor del i mitt liv så jag måste ha en viss dos i veckan av hans galenskaper. Han kommer hem i helgen. Få se vad som händer.

Nu ska jag snart äta lite frukost. Kylskåpet hade inte så mycket att bjuda på. Jag tog däremot med mig några youhurt hem från jobbet igår. Dom är vansinnigt goda. Det är nästan den enda yoghurten jag kan äta. Jag gillar inte med massa klibbiga bitar i som har legat så ett bra tag och blivit sådär för mjuka och sladdriga. Ska det vara annan yoghurt ska det vara sådan junior med dom söta bananer och jordgubbarna på. Uta bitar. En riktigt barn-yoghurt men det struntar jag i.

Sen vill jag bara säga att det var riktigt  mysigt i lördags och träffa Hanna. Snart igen. Det blir ganska snart nu för Hultsfred är ju inte alltför långt borta. Det ska bli skoj!! Hon är bra, det är hon!

Jag vill ha scones men jag fick inte baka det för fredrik för det har han lovat mig som frukost på sängen om jag sover hos honom på min födelsedag. Jag har inte sagt ja riktigt än. Jagär väldigt noga med att min familj ska fira mig och att det ska vara sång och presenter hemma. Ganska löjligt men då är det. Jag är ganska noga med traditionerna. Fast mamma sa vi kunde fira mig någon annan dag den veckan det är ju inte så noga. Hon tycker nog jag är lite löjlig. Hah. Ja vi få väl se. Det är ju trots allt ett tag kvar.

Fredrik kommer hem i morgon. Det kommer bli mysigt. Jag glömmer nästan bort det i allt. Fast när jag tänker på att det verklgien är så så känns allt så mycket lättare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0